آخرین اخبار

ایرادات جدید شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب به روایت غضنفرآبادی / لایحه رد نشده ، در رفت و آمد است

رئیس کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید ایرادات شورای نگهبان به این لایحه ۲ تا ۳ مورد است و بحث رد شدن لایحه مطرح نیست.

اشتراک گذاری
05 دی 1402
کد مطلب : 10652

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان از ارجاع لایحه عفاف و حجاب برای دومین‌بار به مجلس خبر داد. هادی طحان نظیف به این نکته اشاره کرد که هر چند برخی از ایرادات وارد شده به لایحه مذکور توسط مجلس برطرف شده اما «هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.»

آقاتهرانی: لایحه عفاف و حجاب غلط املایی نداشت /باید منظور از بدحجابی و بی‌حجابی مشخص شود

فوری/ لایحه عفاف و حجاب بازهم رد شد /جزئیات از زبان سخنگوی شورای نگهبان

با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان به جزئیات ایرادات وارده این شورا اشاره‌ای نکرد، خبرگزاری خبرآنلاین در گفتگو با موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس و رئیس کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب، دومین ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را جویا شد.

موسی غضنفرآبادی در این گفتگو اعلام کرد که تعداد ایرادات وارده شورای نگهبان به این لایحه حدود ۳ مورد بوده است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب را می‌خوانید:

******

*آقای غضنفرآبادی! شورای نگهبان روز گذشته لایحه عفاف و حجاب را برای رفع برخی ایرادات به مجلس بازگرداند، کدام بخش از لایحه محل ایراد شورا قرار گرفته است؟

این نکته را بگویم که لایحه عفاف و حجاب رد نشده است، به عبارت دیگر وضعیت همه لوایح به این ترتیب است که میان شورای نگهبان و مجلس در رفت‌وآمد قرار دارد چراکه شورای نگهبان ایراداتی وارد می‌کند، ایرادات توسط مجلس اصلاح می‌شوند و در حال حاضر هم درباره لایحه عفاف و حجاب ایراداتی گرفته که اصلاح شوند.

یکی از ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل ۷۵ است

*برای بار دوم چه ایراداتی از لایحه عفاف و حجاب گرفته شده است؟

یکی از ایرادات گرفته شده به لایحه حجاب توسط شورای نگهبان در دایره ایرادات اصل هفتاد و پنجی و هزینه‌ها و بارمالی که لایحه بر روی دوش دولت می‌گذارد، قرار دارد. ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب حدود ۲، ۳ مورد است.

شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را رد نکرده است

*جزئیات سایر ایرادات را هم بیان می کنید.

دومین ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب به این صورت است که مثلا ماده‌ای در لایحه مذکور وجود دارد که شورای نگهبان می‌گوید به صورت کلی نحوه اجرای این ماده در قسمت فرهنگی و مجازات‌ها به چه کیفیتی است؟ لذا برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به ابهامات داخل لایحه است. بنابراین این اصلاً درست نیست که بگوییم لایحه عفاف و حجاب توسط شورای نگهبان رد شده بلکه این لایحه در رفت و آمد میان دولت و مجلس است.

سومین ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب در خاطرم نیست. در مجموع ایرادات وارده شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب شامل ۲،۳ مورد بوده است.

۲۱۱۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =